Löneansvarig med HR-kunskaper

Sök jobbet via 
jobbet.se

I verksamheten finns idag ca 100 medarbetare på 25 orter. Merparten av våra medarbetare arbetar med vår kärnverksamhet – att hjälpa människor in på arbetsmarknaden. Tyngdpunkten ligger på coachning, utbildning och matchning – alltid med kvalitet och resultat i fokus. Huvudkontoret finns i Uppsala.

AlphaCE är moderbolaget i en koncern som inbegriper bl a KunskapsCompaniet Ankaret och KunskapsCompaniet Gymnasium. Som löneansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för koncernens löneprocess men också vara behjälplig som ett stöd för våra chefer i löpande HR-frågor.

Vi söker dig som antingen hittat hem i en yrkesroll som innebär lönearbete och vissa HR-uppgifter eller dig som är erfaren inom lön och över tid vill utvecklas mer även inom HR-området. 

Arbetsuppgifter

Du är operativt ansvarig för hela löneprocessen från registrering till löneutbetalning och rapportering till Collectum, SCB m fl. Du är ett stöd för koncernens chefer i lönerelaterade frågeställningar. Du är kontaktperson mot externa kontakter så som Försäkringskassan, AFA m fl. Du kommer vara drivande i arbetet med att byta lönesystem i Kunskapscompaniet och att skapa en koncernövergripande löneprocess.

Du stöttar verksamhetens chefer i löpande HR-frågor, har kontakter med arbetsgivarorganisationen m fl för att hitta svar och vägar framåt i HR-arbetet. Vill du så finns goda möjligheter att med tiden växa och utvecklas inom HR-området.

Initialt kommer du att samarbeta med koncernens ekonomichef och den ekonomi-/löneadministratör som arbetar i KunskapsCompaniet men över tid ser vi att HR- och lönefunktionen kommer att behöva förstärkas med ytterligare medarbetare. Som löneansvarig ingår du i koncernens ledningsgrupp och rapporterar direkt till företagets VD.

Kvalifikationer

Vi ser att du har några års erfarenhet av operativt lönearbete, har du också varit involverad i utvecklings- och förbättringsarbete kring löneprocessen ser vi det som meriterande. Du är van vid att läsa och följa kollektivavtal. Grundläggande kunskaper i arbetsrätt eller andra erfarenheter inom HR-området är också en merit. Din svenska och engelska är mycket god, i såväl tal som skrift. Körkort för personbil är ett krav. Du har antingen någon form av eftergymnasial utbildning inom lön/HR eller flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Som person är du prestigelös och flexibel med ett stort driv och en förmåga att skapa ett gott samarbetsklimat. Du är självgående och initiativtagande samt tydlig i din kommunikation. Ditt arbetssätt präglas av kreativitet, struktur och resultat. Du ser verksamhetens behov och strukturerar och prioriterar arbetet – både i nuet och utifrån ett långsiktigt perspektiv.

Övrig information

Tjänsten är heltid med tillsvidareanställning. Du kommer att arbeta i trevliga lokaler på Bergsbrunnagatan i Uppsala, nära Uppsala Resecentrum.

Ev frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Anna-Karin Moazzami, 018-470 71 10.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 10 februari 2019! Rekryteringsprocessen kommer dock att pågå löpande och tjänsten komma att tillsättas tidigare, så vänta inte, sök redan idag!

Krav

  • Eftergymnasial utbildning inom lön/HR eller flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Minst ett par års erfarenhet av operativt lönearbete
  • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
  • Körkort för personbil

Meriterande

  • Erfarenhet av arbete i lönesystem, gärna Agda
Share this Post: